Friedrich-Schiller-Universität Jena

Sie befinden sich hier:

Lehrstuhl Empirische Methoden  > Personen  > Dr. Christoph König  

Dr. Christoph König

ckoenig_sepia Dr. phil.
Zimmer 116
Am Planetarium 4, 07743 Jena
Telefon: 03641-9-45377
E-Mail: christoph.koenig(at)uni-jena.de

Sprechzeiten: nach Vereinbarung

 

 

  • seit 04/2016 wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Erziehungswissenschaft der Friedrich-Schiller-Universität in Jena
  • 2009-2016 wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Pädagogik der Universität Regensburg
  • 2002-2008 Studium der Pädagogik (Diplom; Nebenfächer Psychologie und Soziologie) an der Universität Regensburg
  • 2001-2002 Studium der Pädagogik (Magister; Nebenfächer Psychologie und Computerlinguistik) an der Ludwig-Maximilians-Universität in München
  • 2001 Allgemeine Hochschulreife
  • Bayesian Data Analysis
  • Strukturgleichungsmodellierung
  • Effekte von Merkmalen von Bildungssystemen
  • König, C., & van de Schoot, R. (2017). Bayesian statistics in educational research: a look at the current state of affairs. Journal Educational Review, DOI: 10.1080/00131911.2017.1350636.
  • Koenig, C., & Mulder, R. H. (2014). A change in perspective - Teacher education as an open system. Frontline Learning Research, 2(4), 26-45.
  • Koenig, C., Messmann, G., Mulder, R. H., & De Maeyer, S. (2015). Accounting for complexity: Structural Equation Modelling (SEM) in HRD Research. In M. N. K. Saunders & P. Tosey (Eds.), Handbook of Research Methods on Human Resource Development (pp. 273-290). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.
  • Mulder, R. H., Messmann, G., & Koenig, C. (2015). Vocational education and training: researching the relationship between school and work. European Journal of Education, 50, 497-512.
  • Koenig, C., & Mulder, R.H. (2013, August). Positive matching and the role of teacher education‘s allocation function – An approximation based on a multigroup-multilevel approach. Paper präsentiert auf der 15th Biennal EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, München.
  • Koenig, C., & Mulder, R.H. (2013, August). Structural selection profiles of teacher education systems and their relation to teacher education effectiveness. Paper präsentiert auf der 17th Conference of Junior Researchers of Earli (JURE), München.